03 mai, 2012

Rutina mea de ingrijire a tenului


Inca de cand eram copil, mama ne-a pus in vedere mie si surorii mele ca o femeie tre' sa fie mereu ca scoasa din cutie, fie ca sta in casa, fie ca se afla pe strada.

Mama mereu ne spunea ca nu trebuie sa existe femeie nedepilata, nevopsita, fara unghii nefacute, cu tenul sau parul neingrijite. Cand am ajuns in adolescenta, mama ma verifica aproape in fiecare seara daca ma demachiez, daca ma spal pe dinti si daca sunt epilata. Era horror pentru mine! Mi-am dat seama in timp, ca mama nu era chiar asa de dusa cu pluta cum imi parea atunci si aceasta grija excesiva m-a ajutat foarte mult in timp. Nu am fost niciodata complexata de tenul meu mai mult de o zi - doua cand imi mai apareau cosuri. Nu pot spune insa nici c-am fost super-multumita de el. Pana la varsta asta am incercat zeci, daca nu chiar sute, de produse cosmetice. Pot spune ca in acest punct al vietii mele sunt cea mai multumita de felul cum imi arata tenul. Asa ca m-am gandit sa va povestesc astazi despre combinatia castigatoare din acest moment.

Asa cum am mai spus si cu alte ocazii, tenul meu este mixt pe perioada primaverii/verii. Am puncte negre pe nas, porii dilatati si uneori imi mai apar cosuri in barba.  Nenorocitii de pori sunt cea mai mare problema a tenului meu, impreuna cu predispozitia catre cuperoza. 
Ce produse folosesc dimineata? 
Primul lucru pe care-l fac dimineata este sa beau apa. Astfel, sangele se fluidizeaza si ma ajuta la trezire. Beau foarte multa apa, asa m-am obisnuit. Apoi incep rutina de dimineata. In primul rand ma spal pe dinti, evident, si apoi imi curat reziduurile adunate pe fata in timpul noptii. Folosesc gelul spumant antimicrobian de la GEROVITAL PLANT. Dupa asta, imi sterg fata cu o discheta demachianta imbibata in lotiunea de curatare Keratoplast de la MARIO BADESCU, pentr a indeparta eventualele urme de gel spumant sau scame de la minunatul prosop cu care ma sterg pe fata. Nu stiu daca are vreo importanta, insa, tot de la mama am invatat, sa am prosoape separate pentr fata, maini, corp, par. Dupa ce mi se zvanta fata, aplic crema de ochi Starting Over de la ORIGINS, iar apoi crema de fata cu factor de protectie 30 de la PETER THOMAS ROTH. Cu mana pe inima va spun ca aceasta crema este cea mai buna crema folosita de mine vreodata! Dupa ce fac toate actiunile astea, schimb apa la Pufica, ii pun de mancare, deschid geamurile, mai beau niste apa si-mi aprind o tigara. Asta este timpul necesar pe care-l acord cremei sa intre calumea in piele. Si apoi trec la machiaj! 
Ce produse folosesc seara?
Seara cand ajung acasa, cu fata incarcata de toate nebuniile posibile - sebum, praf, fum, machiaj - imi aprind evident o tigara si trec la treaba. Primul lucru pe care-l fac este sa-mi demachiez ochii cu lotiunea micelara BIODERMA Sensibio, cel mai potrivit produs pentru mine din acest punct de vedere. Am incercat o gramada de demachiante pentr ochi - bifazice, lotiunie, uleiuri - insa acesta le bate de departe pe absolut toate. 
Dupa ce mi-am dat jos tonele de rimel, imi umezesc fata cu apa calduta si aplic masca/cleanser-ul Visibly Clear de la NETROGENA. Il las sa actioneze pret de cateva minute, in timp ce ma spal pe dinti, si apoi il clatesc cu apa calduta. Aplic la fel ca si dimineata si lotiunea Keratoplast pentru a indeparta resturile. Si de aici, rutina mea se desparte in doua: o seara folosesc anumite produse, o seara altele. 
Cum le alternez? 
O seara
Dupa ce am tenul uscat complet, aplic, cu ajutorul unei dischete de demachiat, exfoliantul lichid cu BHA 2% de la PAULA'S CHOICE. Mai fumez o tigara, mai citesc un blog ceva, mai un Youtube mic, atat cat sa treaca vreo 15 minute. Dupa ce-au trecut, aplic crema de ochi de la ORIGINS si serumul cu vitamina C de la MARIO BADESCU. In unele seri, cand tenul este foarte deshidratat aplic uleiul de fata de la APIVITA. Este singurul ulei care ii prieste tenului meu! 
Urmatoarea seara
Dupa demachiere, aplic pe fata serumul antirid cu retinol din gama Resist de la PAULA'S CHOICE, inclusiv la ochi. Minunat acest serum, minunat! Ma ajuta nesperat de mult in ceea ce priveste ridurile.
Si in seara urmatoare iar rutina cu exfoliant si tot asa; v-ati prins voi de smecherie :) 
Pentru ca sunt o maniaca in ceea ce priveste mastile de fata, aproape in fiecare seara folosesc un astfel de produs. 
Ce masti folosesc: 
  • Silver Powder de la MARIO BADESCU
  • Heavenly Hydration NO 7 de la BOOTS
  • masca cu argila, tot de la BOOTS
  • Healing & Soothing de la MARIO BADESCU
  • mastile de la APIVITA - cea de ochi, una cu morcov si cea abraziva, de care sunt cel mai incantata
Un produs pe care-l folosesc atat dimineata, cat si seara este vaselina cosmetica de la BALEA. O aplic pe buze cand ma machiez si seara inainte de-a merge la somn. 
Cam asta ar fi rutina mea de ingrjire a tenului. Multe din aceste produse imi plac extraordinar de mult si cu siguranta le voi recumpara. Am uitat sa precizez ca majoritatea produselor nu le folosesc doar pe fata, ci si pe gat si decolteu. Asta relativ recent, pentru ca inainte ignoram complet aceste zone. Insa nu intineresc :) 
Ceea ce vreau sa stiti este ca pentru mine ingrijirea tenului este cu mult, dar MULT mai importanta decat machiajul. De aceea investesc mai multi bani in cosmetice, decat in machiaje. Machiajele mi se par mai mult un moft, insa cosmeticele o necesitate. Cand esti mai tanar nu-ti dai seama de lucrurile astea si prioritizezi altfel situatia. Insa ceea ce vreau si-mi doresc de la voi cele care sunteti mai tinerele este sa constientizati importanta acestor lucruri, daca vreti sa imbatraniti frumos si sa nu fiti cu machiaj niste printese, iar fara, niste sperietori! Stiu ca suna banal, insa timpul nu sta in loc pentru nimeni...zise mamaia :)))) 
Stiu ca este o postare foarte lunga si poate plictisitoare pentru unele dintre voi, insa sper din suflet ca poate va ajuta pe cineva. In saptamanile care urmeaza, voi incerca sa fac review-uri separate la absolut toate produsele de care v-am vorbit mai sus si la care n-am apucat sa fac.